lørdag 14. mars 2009

B

abcEg har tenkt å bli med på Petunia sitt ABC-prosjekt. Fekk ikkje sveiva meg i gong med A forrige helg, men skal prøve å henge med vidare.

B for brukt og bruktbutikk. I dei siste åra har eg blitt ganske hekta på desse. Eg har store vanskar med å å gå forbi ein loppemarknad eller ein brukthandel, noko som famile og vener nok har oppdaga. Og skapa mine ber preg av det etter kvart. Dei er ganske fulle og nyare koppar og fat har blitt bytta ut til fordel for gamle saker. Eg likar ting med historie og saker eg kan bruke til å lage nye ting. Og så er det kjekt å ha noko som ein ikkje finn i alle sine skap.

Her i byen er eg mest innom Shalam og Gjenbruksbutikken i Tollbodgata. Var innom sistnemnte i går og fekk med meg desse sakene.

2009_03130017 2009_03130012 2009_03130019 2009_03130021

Her er litt fleire favorittar henta heim frå diverse butikkar og marknader…

favoritt-lopper

9 kommentarer:

  1. Så mange fine skatter du har funnet her!

    SvarSlett
  2. Jeg elsker bruktbutikker og Fretex og alt slikt! Kunne ha fyllt huset med alt mulig, men siden huset vårt ikke er så stort, så sier det seg selv at det ikke går.
    Mange fine skatter på bildene dine:)
    Takk for at du ble med på ABC! Du kan enda henge deg på A. Skjemaet ligger ute enda.

    SvarSlett
  3. Flott valg for B:9)
    Ei fin påminning i dagens bruk og kast samfunn...
    Og jammen har du funne deg mange fine skattar!!

    SvarSlett
  4. Jeg tror jammen jeg må ta en tur til disse gjenbruksbutikkene jeg også når jeg ser hvor mye fint du har funnet.

    Husker for resten at vi hadde en slik rød kaffekjele da jeg var liten. ;)

    SvarSlett
  5. Så utrolig masse stilig du har fått tak i :)

    Husker at mormor hadde sånn grøtbolle som er nederst på det nederste bilde :)

    SvarSlett
  6. Så mye fint du har fått med deg da! Jeg har vært litt skuffet over de siste loppisene jeg har vært på.. "skattene" forsvinner før man er kommet innenfor døren.. De rosa skålene var drit-tøffe!! :o)

    SvarSlett
  7. Jeg vet ikke hva det er, men jeg tror noen må ha mer "nese" for å finne de gode skattene på bruktbutikkene. Det har du tydeligvis gjort!
    Jeg må visst øve opp nesen min:))

    Jeg er så glad i gamle mugger, den med fruktmotiv er fatastisk!

    SvarSlett
  8. Jeg liker også slike gamle saker, bruktbutikker og loppemarkeder.
    Slike røde tallerknene i emalje husker jeg min far fikk i en firmajulepresang en gang for "hundre" år siden. Har ikke sett dem siden.
    Har du vært på bruktbutikken i Voiebyen?
    De har masse fine saker der også. Jeg var der for et par dager siden og endte opp med ei sykkelkurv som jeg skal ha ute i hagen til småsaker.
    Flott blogg du har. Jeg linker deg jeg - OK?

    SvarSlett
  9. Jeg liker også loppemarkeder og bruktbutikker. Hadde fått tak i sånne røde fat, lik de du har kjøpt i lilla. Men mannen satte de i oppvaskmaskinen. Og det tålte de ikke.

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails