tirsdag 15. juni 2010

Blomstrande bestemødre

3622367629_22e69a61cf_b

I mai for eit år sidan hang eg meg på ei ny gruppe på Ravelry og Flickr: Ei bestemor om dagen.

Tanken var å hekle ei blomsterrute om dagen og få eit teppe etter ei stund.

(Mønsteret på rutene fann eg hos Rose Hip.)

Og den planen varte vel eit stykke ut på sommaren, så dabba blomsterproduksjonen av…

No etter eit år fann eg ut at det nok aldri ville blir noko teppe av desse rutene, så bestemte eg meg for å lage puter i staden.

DSCF3340

Eg hadde ruter nok til i alle fall to puter, måtte berre ta dei litt frå kvarandre igjen.

Og hekle ei rad med stavar rundt.

 DSCF3416

Og hekle bakside – noko som tok nokre kveldar og mykje kvitt garn.

DSCF3417

Innerpute hadde eg liggande, og sju knappar som passa.

DSCF3418

Eg laga ei svært enkel lukking av puta, berre nokre knappehol i siste fastmaskerad. Så får vi sjå om restene av rutene også blir til pute om ikkje altfor lenge. Må berre ut og finne meir kvitt garn…

DSCF3414

In May last year I (very optimistically) started a project of “one granny a day”. I had planned to make a blanket of these flower grannies. The pattern is from Rose Hip.

But the flower production slowed down in the summer, and the project has been hibernating since then.

Now I decided to make pillows instead.

I crocheted the back and used buttons for closure.

Very nice! (if I may say so myself…)

I have enough flower squares for at least one other pillow.

17 kommentarer:

  1. Herlig pute! Jeg begynte også på bestemorlapper for et år siden, sekskanter - sterkt inspirert av deg. Og så begynte jeg jammen på lapper til et annet teppe også, men de ligger nå bare her og støver. Et sommerprosjekt for i år, kanskje..?

    SvarSlett
  2. Dette mønsteret kommer jeg ALDRI til å glemme!!!
    Jeg syns det er noe helt spesielt over disse blomstrende bestemorsrutene. Jeg tror jeg blir HELT nødt til å prøve meg på disse.

    NYDELIG pute med flotte farger!!

    Beste hilsen Linetoppen

    SvarSlett
  3. Absolutely marvelous colors - a beautiful pillow!!!

    SvarSlett
  4. Jeg kigger på din blog hver dag, fordi jeg synes, at den er så skøn. Jeg er selv gået igang med at hækle blomstrende bedstemødre :-). Og nu vil jeg selvfølgelig gerne vide, hvordan du har hæklet dem sammen, og hvordan du har hæklet bagsiden af puden :-)

    Bruger du mon uldgarn eller bomuldsgarn?

    Tusind tak for en vidunderlig blog!!!

    SvarSlett
  5. Utruleg stilige puter Solveig!

    Gry

    SvarSlett
  6. Nydelige puter du har laga i friske fine farger:))

    SvarSlett
  7. Utruleg flott pute!! :D

    SvarSlett
  8. Oi, den var jo knalltøff....slik vil jeg og ha ;)

    SvarSlett
  9. For en nydelig sommerpute!!

    SvarSlett
  10. Kjempe fine puter .Det var jo en lur ting å lage de til puter =0). Da ble jo prosjektet full ført.
    Wenche

    SvarSlett
  11. For en sommerlig og fin pute. Passer sikkert fint i hagen sammen med andre blomster.

    SvarSlett
  12. Nå fant jeg akkurat bloggen din via hekleteppeoppskriften din på Ravelry. Mye fint å se på her og hekleputen er aldeles nydelig! Legger deg til i blogglista mi jeg, så kan jeg følge med her. Ha en fin helg! :)

    SvarSlett
  13. Love the button idea. I will use this on my next rose pillow for sure

    SvarSlett
  14. Absolutely stunningly gorgeous:)

    SvarSlett
  15. G'day,
    I love you pillow/cushion...
    I do so love that pattern but I'm sure I'm just too plain lazy to make it, especially into a blanket... ha ha
    Shame when it was hibernating it didn't mulitply as well... never mind it is very stunning...

    SvarSlett
  16. De bestemødrene der var skikkelig fine! Nå fikk jeg også lyst til å hekle... :)

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails