onsdag 2. oktober 2013

Heklekorger

Oops!

Plutseleg vart det oktober…

Vi har hatt ein svært fin september, og håpar det fine haustvêret blir her i oktober også.

Ikkje så lenge igjen til jul heller, så dei første julegåvene er på pinnane.

Her er nokre korger som vart til i forrige veke. Kjappe å hekle, men det trengs litt garn. Eg har hekla med tre trådar og 9 mm krok. Garnet eg har brukt her er Ullrikka (Nille), Artic (Europris) og Cortina (Gjestal).

f5ee5042281711e3a8e322000a9f13d9_7

Eg er inspirert av dette mønsteret.

e009abae28fe11e3b85022000a1f9e75_7

Hello October! I hope you'll give us the same nice weather September brought us!

It is also getting closer to Christmas, and the first presents are on the way. Here are some crochet baskets I made last week. I'm inspired by this pattern.

I have used 9 mm hook and three strands of aran yarn.

11 kommentarer:

  1. Koselig kurver. Disse vil skape hjemmehygge i stua :)

    SvarSlett
  2. Så søte kurver! Kjekt med slike kjappe prosjekt også.

    SvarSlett
  3. De er vakre! Jeg også gjøre kurver og matter! Jeg elsker bloggen din! og jeg håper jeg kan fullføre denne vinteren teppe som jeg gjorde takket være inspirasjon for hvordan å lage en sirkel i en firkant. Mange takk for deling!

    SvarSlett
  4. Fine kurver! Skal hekle noen slike selv. Tenkte i rosa og ha smålekene til vesla i de;)

    SvarSlett
  5. De ser helt fantastisk praktiske ut, må sjekke ut garnet til slike.... ha en fortsatt flott kveld hos deg!

    SvarSlett
  6. Hei. Brukte du en tråd av hver av de tre garntypene du nevner?
    Hilsen Kjersti

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, eg brukte tre trådar av samme sort på kvar korg.

      Slett
  7. Disse kurvene var helt nydelige jo :D men jeg lurte på om du kanskje kunne tenke deg å legge ut oppskriften på norsk? Jeg er ikke så flink på å lese hekleoppskrifter i utgangspunktet, så når de står på engelsk i tillegg, sliter jeg litt :p

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  8. So fine! Supert julegåvetips!

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails