søndag 18. april 2010

Ufo-bryting

DSCF2898Som de sikkert har fått med dykk, har eg ein tendens til å starte på nye prosjekt litt for ofte. Nokre stakkars prosjekt blir då liggande urørte litt for lenge. Sirkel-i-kvadrat-teppet mitt starta eg på for eitt år sidan…

Oppskrifta til det er den mest populære sida her på bloggen min, og eg ser at fleire som brukar oppskrifta er ferdige med sine teppe.

Så no har eg tenkt å starte litt ufo-bryting (ufo=uferdig objekt) og bli ferdig med dette no. Eg må iallfall ha 50 ruter til.

Og ingen nye prosjekt før dette er ferdig. Trur eg…

DSCF2905I started this afghan a year ago. I’ve decided to really try to finish this now.

And no new projects before this is done. I promise… I think…

7 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen...
    (men ett år er daikke mye for et lappeteppe, er det det? I så fall er jeg grusomt treg - startet babette-teppet mitt for tre år siden...)
    Lykke til i hvert fall, det kommer til å bli kjempefint!

    SvarSlett
  2. Jeg har sett på din oppskrift og brukt den! Mitt hekleprosjekt hviler også litt for tiden, men det er en tid for alt....er det ikke så det heter.. Jeg syr og strikker mens jeg lader opp til ferdigstilling av det påbegynte arbeidet.
    Kose deg og takk for oppskriften!

    SvarSlett
  3. Hei! For meg er det litt omvendt. Når jeg begynner på et nytt prosjekt kan jeg ikke bli fort nok ferdig, hekler på meg både vonde hender og skuldre. Er helt håpløs! Nå har jeg bare heklet småprodukt en stund, passer kanskje best til meg det! Hekleteppet du holder på med er kjempefint, forstår godt at du ønsker å få det ferdig. Klem fra fru Strøm

    SvarSlett
  4. Et spm... Hvor viktig er det at garnet er av omtrent samme type/tykkelse når ein hekler sånne ruter?

    SvarSlett
  5. Holder enda på med mitt, men det nærmer seg med stormskritt. Skal heldigvis bare være et vognteppe, så det blir jo ikke så stort. Men det blir smått arbeid når man velger babyull......kanskje ikke det smarteste jeg har gjort! Men fått masse skrøyt av det til nå, så det lover godt :)

    Lykke til med ufo prosjektet ditt :) Gleder meg til ferdig resultat! :)

    SvarSlett
  6. Sunniva: Du kan bruke litt forskjellig garn når du tar ei runde i kvar farge. Men du dei bør ikkje vere svært forskjellig tjukke. Du må velge heklekrok etter det tjukkaste garnet, og då kan det bli litt spinkel med mykje tynnare tråd. Litt forskjellig storleik på rutene kan jamne seg ut etter litt damping.

    SvarSlett
  7. Nydelige farger, e sikker på at det bli kult når det bli ferdig.

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails